آموزش تعمیرات لپ تاپ

دلایل خرابی صفحه نمایش لپ تاپ

اساسی‌ترین مشکلات صفحه نمایش لپ‌تاپ

مشکلات صفحه نمایش لپ‌تاپ یکی از پر دردسر‌ترین مشکلاتی است که اغلب برای‌مان پیش می‌آید. مشکلات صفحه نمایش لپ تاپ متاسفانه مسئله‌ای بسیار رایج است. مسائلی و نواقصی که نیاز به تعویض صفحه نمایش یا GPU دارند بسیار جدی بوده و گران هستند؛ اما مشکلاتی مانند اتصالات شل، راه‌حل ساده‌تری دارد و بدون دردسر خاصی می‌توانید آن را چک کنید.در ادامه قصد داریم که یک سری از مشکلات رایج در صفحه نمایش را بررسی کرده و راهکارهایی را برای حل آن‌ها مورد بررسی قرار دهیم. مشکلاتی که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم، بین کاربران رایج بوده و ممکن است که شما نیز آن را تجربه کرده باشید.

عوامل خرابی ال سی دی لپ تاپ

عوامل خرابی ال سی دی لپ تاپ  ال سی دی / ال ای دی لپ تاپ جزو قطعاتی هستند. که برای گرفتن خروجی کار انجام شده استفاده می شوند.از آنجا که ال سی دی لپ تاپ قطعه ی حیاتی لپ تاپ محسوب می شود و بدون آن نمیتوان کار محسوسی انجام داد. در صورت خرابی یا شکسته شدن، آن باید در اسرع وقت برای تعویض یا تعمیر آن اقدام نمایید.

حال به سوال کاربران که عوامل خرابی ال سی دی لپ تاپ چیست  جواب می دهیم.یکی از دلایل عمده ی خرابی ال سی دی ها ضربه ی شدید به لپ تاپ است. که باعث شکسته شدن لپ تاپ و یا باعث سوخته شدن تعدادی از پیکسل ها می باشد. نوسانات برق و همچنین خراب بود فلت ال سی دی و آب خوردگی از دیگر عوامل خرابی ال سی دی ها محسوب می شود.

انواع خرابی های مربوط به صفحه نمایش لپ تاپ

خرابی های مربوط به صفحه نمایش لپ تاپ می توانند شامل اشکالات عمومی، انواع ضعف و مشکلات عملکردی و نوشته های ناقص و نشانه های نامعلوم باشند. این اشکالات ممکن است به دلیل سیستم عامل، مدارک کارت گرافیک، عیب اتصال کابل و یا باطری ضعیف باشد. ممکن است همچنین مشکلات ناشی از کرنل و نرم افزارهای نصب شده در سیستم به وجود آید.

علائم خرابی ال سی دی /ال ای دی (LCD/LED)

  1. لپ تاپ روشن می شود. اماصفحه نمایش سیاه است.با تکان صفحه نمایش خاموش و روشن می شود.
  2. لپ تاپ روشن می شود. اما تصویر به شدت تاریک است. و در طول روشن بودن بیشتر تاریک می شود.
  3. لپ تاپ روشن می شود. اما بعد از چند ثانیه تصویر صورتی یا تاریک می شود.
  4. لپ تاپ روشن می شود. اما بعد چند بار چشمک زدن تصویر می پرد.
  5. لپ تاپ روشن می شود. اما تصویر کاملا سفید یا سیاه است.
  6. لپ تاپ روشن می شود. اما قسمتی از تصویر به طور کامل سیاه شده است.
  7. لپ تاپ روشن می شود.اما خطوط عمودی با رنگ های متفاوت روی صفحه نمایش وجود دارد.

 

عواقب خرابی صفحه نمایش لپ تاپ

عواقب خرابی صفحه نمایش لپ تاپ ممکن است شامل کاهش پیشرفت فعالیت‌های روزانه کاربر، کاهش امنیت سایت کاربر و نگهداری اطلاعات، تغییر رابط کاربری کاربر و استفاده از ابزارهای نرم افزاری بدون محدودیت، رخداد نوسانات در فروشگاه‌های آنلاین و افزایش هزینه‌های تعمیرات لپ تاپ باشد. این عواقب می‌تواند مشکلات بزرگی را برای کاربران ایجاد کند و باعث افت اعتماد و بازدید کنندگان به سایت های وب می‌شود.

راه های بازگرداندن صفحه نمایش لپ تاپ

کاربران باید برای  حل این مشکل و بازگرداندن عملکرد اصلی لپ تاپ این مشکل را برطرف کنند . ان ها می توانند از طریق امکانات تنظیمات کارت گرافیک لپ تاپ خود، تنظیمات صفحه نمایش را بازنشانی کنند. این امکان در اکثر لپ تاپ ها موجود است و کاربران می توانند به راحتی و با استفاده از این امکانات صفحه نمایش را بازنشانی کنند.

  1. چگونه می‌توانم این مشکل را برطرف کنم؟

برای برطرف کردن این مشکل، باید به کشف علت و ایجاد راه حل مناسب برای برطرف کردن آن بپردازیم.

اولین کار، شناسایی مشکل است که می‌تواند نتایج مختلفی را داشته باشد. بعد از شناسایی مشکل، کاربر می‌تواند راه حل مناسبی برای برطرف کردن آن انتخاب کند.که اغلب  با استفاده از کمک از طریق نمایندگان تعمیرات لپ تاپ و مشاوران می‌تواند به راحتی به راه حل برطرف کردن این مشکل برسد.

  1. این مشکل مربوط به کدامیک از قطعات یا تجهیزات لپ تاپ است؟

این مشکل  عموما مربوط  موتور فن داخلی، باتری، حافظه، پردازنده و کارت گرافیک است. بهینه سازی سخت افزار و نرم افزار لپ تاپ برای پیشرفت در کارکرد، عملکرد و کیفیت محیط کاربری بسیار مهم است.

کلام آخر

تصویر ندادن لپتاپ یکی از مشکلات کاربران می‌باشد اما همیشه بهتر  است به کمک راه‌هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم  امکان رخ دادن این مشکل را به حداقل برسانید با انتخاب قطعات مناسب و استفاده از محافظ های برق ، آسیب را در کامپیوتر یا لپتاپ خود کاهش دهید.

همانطور که میدانید بالا بودن کیفیت قطعات داخلی لپتاپ و انتخاب یک شرکت سازنده ی باسابقه و موفق در تولید لپتاپ ، تاثیر مستقیمی بر روی عمر قطعات لپتاپ دارد؛ که در نتیجه ی قطعات داخلی لپ تاپ کمتر آسیب می‌بیند ، پس خرید یک لپ تاپ را مهم بدانید و در مراحل آن از مشاوران خوب  و با تجربه کمک بگیرید

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *