آموزش تعمیرات لپ تاپ

ویروسی شدن لپ تاپ

موضوع : اصول نگهداری و برنامه‌های حفاظتی از لپ تاپ

 خلاصه انچه که باید بدانید…

لپ تاپ ها به عنوان یک نوع کامپیوتر محبوب و فراوان، از جمله ابزارهای مورد استفاده در زندگی روزمره کاربران هستند. برای حفاظت از لپ تاپ ها، نیاز است که اصول و روش‌هایی را رعایت کنید.

ابتدا، از تغییرات در سیستم عامل لپ تاپ خودداری کنید. سپس، با استفاده از یک برنامه ضد ویروس، لپ تاپ خود را  در برابر نرم افزار های نامناسب و مخرب محاقظت کنید. همچنین، مصرف انرژی مناسب برای لپ تاپ،استفاده از آنتی ویروس و نگهداری از پسوردها ازاصول و روش های مهم برای حفاظت از لپ تاپ است .لپ تاپ خود را به صورت منظم به روزرسانی کنید . سرویس قطعات سخت افزاری لپ تاپ میتواند در حفظ سلامت آن بسیار تاثیر گذار باشد .

در ادامه این مطلب اطلاعات مفیدی در زمینه اصول نگهداری و برنامه‌های حفاظتی از لپ تاپ همچنین پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است برای شما کاربران لپ تاپ پیش بیاید ارائه شده است.

آسیب‌پذیری از طریق نرم‌افزارهای نامناسب

استفاده از نرم‌افزارهای نامناسب می‌تواند مشکلات زیادی برای یک سیستم ایجاد کند. اگر نرم‌افزارهای مناسبی برای سیستم انتخاب نشده باشد، ممکن است باعث افشای اطلاعات، دخالت در سیستم، دسترسی غیرمجاز و یا استفاده نامشخص از اطلاعات  کاربران شود. بنابراین، برای ایجاد یک امنیت مناسب، انتخاب نرم‌افزارهای مناسب از نظر امنیتی برای سیستم مهم است.

نگهداری از محیط محلی و شبکه‌های اینترنت

نگهداری از محیط محلی و شبکه‌های اینترنت یکی از کارهای مهمی است که به ما اجازه می‌دهد تا به راحتی از شبکه‌های اینترنت استفاده کنیم و اطمینان حاصل کنیم که داده‌های ما قوی محافظت می‌شوند. این کارها به ما اجازه می‌دهد تا از بهترین ابزارها و نرم‌افزارها برای ذخیره و انتقال داده‌ها، همچنین به روش‌های امنیتی موثر برای نگهداری از شبکه‌های محلی  و اینترنتی استفاده کنیم.

قانوانین برای حفظ امنیت در اینترنت که همه باید بدانیم!

  • یکی از راه‌هایحفظ امنیت در اینترنت آفلاین نگه داشتن داده‌های مهم و شخصی است. در صورتی که اطلاعات شما در هیچ قسمتی از رایانه‌تان به صورت آنلاین یافت نشود، مهاجمان سایبری نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. با این وجود، اگر مجبور هستید آنها را به‌اشتراک بگذارید، به صورت ضمیمه ایمیل ارسال کنید. همچنین قبل از ارسال فایل آن را رمزگذاری کنید.
  • قابلیت اعتماد وبسایت را بررسی کنید . اما چگونه می‌توانید متوجه شوید که یک وبسایت قابل اعتماد است یا خیر؟ تشخیص آن چندان سخت نیست. به خط آدرس سایت نگاه کنید. باید در ابتدای آن یک قفل کوچک داشته باشد. وجود این قفل در خط آدرس به این معنا است که این اتصال رمزگذاری شده است. دومین کار این است که ظاهر وبسایت را بررسی کنید. در زیر برخی معیارها که کمک می‌کنند از ظاهر وبسایت ایمنی آن را متوجه شوید،
  • مراقب اتصالات وای‌فای رایگان باشید . خدمات و شبکه‌های وای فای آنلاین رایج‌ترین منابعی هستند که حفاظت از اطلاعات در فضای آنلاین را با چالش مواجه می‌کنند. اگر تصمیم دارید از خدمات اینترنتی رایگان استفاده کنید، مطمئن شوید که معتبر هستند.

روش‌های جلوگیری از آلودگی به ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب

برای جلوگیری از آلودگی سیستم  به ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب بهترین کار استفاده از برنامه های محافظتی است ، در واقع این برنامه ها  به ما کمک می‌کند تا از این بیماری‌های رایانه‌ای جلوگیری کنیم. پیشنهاد می‌شود که از برنامه‌های محافظتی استفاده کنید که از بدترین آلودگی‌ها جلوگیری کند.برنامه‌های نرم‌افزاری مورد نظر باید توسط شرکت رایانه‌ای قوی توسعه داده شده باشد و نیزبه جدید ترین نسخه‌های به ‌روزرسانی شده باشد .

 

سئوالات رایج دراین زمینه که ممکن است برای شما هم ایجاد شده باشد…

 .1 چرا لپ تاپ من ویروسی شده است؟

قدرتمندترین عامل این است که شما به اینترنت متصل شده اید و از برنامه هایی که به اینترنت وصل هستند استفاده کرده اید. همچنین با انجام فعالیت های خود بر روی اینترنت، ممکن است به سایت هایی که محتوای ویروس دارند وصل شده اید. این امر می تواند منجر به ورود ویروس به لپ تاپ شما شود.

2  . چگونه می‌توان ویروس های موجود در  لپ تاپ را پیدا کرد؟

اولین کار باید یک نرم افزار ضد ویروس مناسب سیستم خود  را پیدا و نصب کنید. بعد از نصب، نرم افزار باید روی سیستم شما اجرا شود و همه فایل های مختلف را بررسی کند و ببیند آیا ویروسی وجود دارد یا خیر. اگر نرم افزار یک ویروس پیدا کند، دستورالعمل های خودش را به طور کامل به پایان رسانده و ویروس را پاکسازمیکند.

. 3 چه کارهایی برای جلوگیری از ویروسی شدن لپ‌تاپ می‌توان انجام داد؟

توصیه می‌شود که برای جلوگیری از ویروسی شدن لپ‌تاپ چهار کار انجام شود:

۱ . نصب و بروزرسانی نرم‌افزارهای محافظت از ویروس

۲. به روزرسانی سیستم‌عامل لپ تاپ

  1. بررسی سیستم وتجهیز آن به برنامه‌ای برای حفاظت از اطلاعات

4.حفاظت از اتصالات شبکه

همچنین افراد باید توجه کافی در رابطه با  به روزشدن نرم‌افزارهای مختلف در زمان مناسب ، عدم باز کردن فایل‌های ناشناخته بر روی سیستم  و پیام های ارسالی از طریق ایمیل را داشته باشند .

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *